Elevii cu cerințe educaționale speciale din 18 școli din Republica Moldova au parte de condiții îmbunătățite de învățare, în urma lansării proiectului pilot „Participăm acum!”, inițiat de Organizația Copil, Comunitate, Familie (CCF).
Proiectul, care a fost implementat în școli din municipiul Bălți și raioanele Leova, Ungheni, Hâncești, Drochia și Strășeni, a permis dotarea instituțiilor cu echipamente și tehnologii asistive, menite să sprijine integrarea acestor copii în sistemul educațional.
Un exemplu concret este Liceul Teoretic „Mihai Viteazul” din Strășeni, unde a fost amenajată prima sală senzorială. Aceasta oferă un spațiu sigur și stimulativ pentru 29 de elevi cu nevoi speciale, dintre care 8 sunt diagnosticați cu tulburări din spectrul autismului, iar unul are deficiențe de auz.
„Sala oferă un mediu bogat în stimuli vizuali, auditivi și tactili și ajută elevii să exploreze și să proceseze mai ușor informațiile. Este un pas important pentru incluziune reală”, a declarat Ala Jereghi, directoarea liceului.
Bugetul total al proiectului se ridică la aproape 800 de mii de euro și este susținut financiar de Ministerul Economiei și Dezvoltării din Germania. Inițiativa este implementată în parteneriat cu ChildFund Germania, Ministerul Educației și Cercetării și Agenția Națională de Asigurare a Calității în Educație și Cercetare (ANACEC).
Proiectul pilot are scopul de a crea un model replicabil la nivel național pentru sprijinirea educației incluzive.