Șase eleve au fost premiate pentru promovarea educației incluzive

Ministerul Educației și Cercetării și UNICEF Moldova au premiat astăzi, 18 iunie, la Guvern, șase eleve, câștigătoare ale concursului de desene și eseuri „Împreună putem învăța, împreună putem deveni mai buni.”

Potrivit MEC, copiii și tinerii invitați la evenimentul de premiere sunt autorii celor trei desene și trei eseuri care vor fi expuse timp de două săptămâni pentru public la sediul Guvernului, potrivit Știri.md.

Elevii au fost premiați cu diplome, vouchere la librărie, rechizite școlare și jocuri de societate, totodată fiind desemnați Ambasadori ai Incluziunii.

”Competiția a fost organizată în cadrul Lunii incluziunii, care s-a desfășurat pe parcursul lunilor aprilie – mai, în toate școlile din Republica Moldova. 

Ministrul Educației și Cercetării Dan Perciun a mulțumit școlilor pentru implicare și organizare a activităților de promovare a incluziunii în școli. „Ministerul Educației și Cercetării promovează mai bine de 10 ani ideea incluziunii în instituțiile de învățământ din țară. Vă mulțumim, dragi elevi, că sunteți ambasadorii și promotorii acestor idei și valori. Participarea voastră la acest concurs denotă faptul că ne sunteți aliați în acest parcurs”, a spus ministrul. 

„În calitate de elevi, nu sunteți doar participanți la procesul educațional, ci și catalizatori ai schimbării. Implicarea voastră în activitățile de promovare a educației incluzive demonstrează că aveți o abilitate incredibilă de a influența pozitiv comportamentul și atitudinea colegilor voștri.. UNICEF va fi mereu alături de voi pentru a transforma fiecare școală într-un loc unde toți elevii se simt apreciați și incluși”, a punctat Reprezentanta UNICEF în Republica Moldova, Maha Damaj.

 
Concursul s-a desfășurat în mai multe etape, la nivel de instituție, raion și republică. Copiii din 21 de raioane au prezentat lucrările finale, iar șase lucrări din cele 100 selectate la etapa raională au fost desemnate de către Comisia de concurs a Centrului Republican pentru Copii și Tineret ARTICO și Centrul Republican de Asistență Psihopedagogică.  

Învingătorii concursului de eseuri sunt: 

1. Burduja Victoria, cl. a II-a, Instituţia Publică Gimnaziul „Ion Sârbu”, s. Măşcăuţi, Criuleni, eseul „Privind dincolo de etichete”

2. Munteanu Cristina, cl. a Xl-a, Instituţia Publică Liceul Teoretic „Mihai Eminescu”, or. Cimişlia, eseul „Incluziunea. învăţăm împreună”

3. Postu Victoria, cl. a IX-a,  Instituţia Publică Gimnaziul „Ştefan cel Mare”, or. Nisporeni, eseul „Şcoala mea este şi şcoala ta”.

La concursul de desene, au fost premiați:

1. Luchian Elena, cl. a Xl-a, Instituţia Publică Liceul Teoretic „Al. Puşkin”, mun. Ungheni

2. Voroniuc Andreea-Gabriela, el. a IX-a, Instituţia Publică Liceul Teoretic „Miguel de Cervantes”, mun. Chişinău. 

3. Butnaru Andreea, el. a VII-a, Instituţia Publică Gimnaziul „Mihai Eminescu”, or. Nisporeni.

Concursul se înscrie în campania „Învățăm împreună”, implementată de MEC, UNICEF și Centrul Republican de Asistență Psihopedagogică. Aceasta are drept scop creșterea gradului de conștientizare a dreptului fiecărui copil de a avea acces la educație și la schimbarea atitudinii societății față de copiii cu dizabilități și cerințe educaționale speciale.

Vezi si

Arta de a crede în ceilalţi sau Efectul Pygmalion

Conceptul Pygmalion provine din mitologia greac Pygmalion era un sculptor căruia îi plăcea să sculpteze …